Bestellen en versturen

Hoe kun je bestellen?

Onze website is nog niet aangepast om planten te bestellen met een muisklik. Dat komt er aan. Tot die tijd kun je via de e-mail planten bestellen.

1. Hoe kun je bestellen?
Stuur een e-mail naar info@opvallendeplanten.nl met de volgende gegevens:
  • Je naam
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Noteer het aantal stuks per soort, bijvoorbeeld: 3 x Kniphofia Alcazar
  • Tel voor jezelf het bestel bedrag op. Het minimum bestelbedrag voor de planten is €40,-  Dit is dus exclusief verpakking- en verzendkosten.
2. Wat gebeurt er na ontvangst van jouw bestelling?
  • Je ontvangt binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging
  • We verzamelen de planten en maken deze klaar voor verzending.
  • Je ontvangt per e-mail de rekening
  • Nadat het bedrag op onze rekening staat verpakken we de planten en verzenden deze
  • Waarschijnlijk wordt de dinsdag of woensdag onze vaste verzenddag
3. Binnen hoeveel dagen hebben we de planten in huis?
  • Onze planten groeien in alle rust. Ook de verzending vraag wat tijd.
  • Afhankelijk van het aantal bestellingen, de doorlooptijd bij de pakketdiensten en de tijd waarbinnen de planten betaald worden ga ik uit van een levertijd van circa een week
  • Belangrijk: haal de planten direct na ontvangst uit de doos. Ze willen licht en lucht hebben. Ze mogen best nog even in de pot blijven staan.
4. Hoe hoog zijn de kosten?
  • Per bestelling brengen we €5,- in rekening voor het verzamelen, inpakken en de kosten voor de verzendoos
  • Verzending binnen Nederland €7,50 per doos, hierin passen circa 22 planten.
  • Verzending naar Duitsland of België op aanvraag
  • Verzending overige landen binnen op aanvraag
5. Kun je ook telefonisch bestellen?
Helaas is dat niet mogelijk. We hebben een kleinschalige kwekerij. Marcel werkt ook nog partime elders. De kwekerij is dus niet dagenlijks telefonisch bereikbaar.

6. Welke voorwaarden hanteren we?
  • Allereerst gelden de algemende leveringsvoorwaarde, zie hiervoor: http://www.opvallendeplanten.nl/kwekerij-van-opvallende-vaste-planten/planten-bestellen/
  • Aangezien planten levend materiaal is kunnen deze niet retour gestuurd worden
  • Als planten te groot zijn of als het vanuit ons kwekers oogpunt beter is om de plant in te korten dan zullen een deel van het blad of stengels afsnijden. Dit is niet schadelijk voor de plant.
  • Op dit moment valt de situatie in Nederland niet te voorspellen. We zijn afhankelijk van de service van de PostNl voor verzending. We nemen hiervoor niet de verantwoordelijkheid.
7. Waarom hanteer je een minimum bestelbedrag van €40,-
We hebben al eerder online planten verzonden maar zijn hiermee 5 jaar geleden gestopt. Het bleek namelijk bijzonder arbeidsintensief te zijn. Onze planten staan buiten. Het is allemaal mensen werk.  Omdat het verzamelen en inpakken tijd en dus kosten met zicht meebrengt hanteren we een minimum order bedrag van €40,- Dit zijn dus de kosten voor de planten exlusief administratie, inpak- en verzendkosten.

8. Tot slot:
We zijn een paar jaar geleden gestopt met online verkoop. Maar doordat sommige tuinliefhebbers voorzichtig zijn in verband met het risico op het corona virus bieden we deze service aan. We kunnen dit natuurlijk doen zolang we zelf gezond blijven.
We wensen iedereen een fijn tuinjaar.